Runequest

Re:PJs

Notapor Ferran » 31-03-2008 11:06

Bé, per aclarar i adelantar feina vaig a definir personatge "normal":

- Cultura estándar (com diuen les regles)

El Lore a escollir pot ser el Lore (Deu)

- Professió x2 (o 2 prof x1)

Quan done opció a elegir Runecasting, si la professió o cultura van acords, es podrà substituir per una habilitat de les següents: Lore(Deu), Runecasting, Summoning, Enchant, Manipulació (Magnitud,Duració...), Conjur Hechiceria.

- Nivell Seasoned/Experimentat (segon nivell)

Quan diu 1D3 característiques elegir directament 2
Quan diu 1D3 runes elegir directament 2 que poden ser escollides del culte en conter de tirar-les aleatories.
Directament saben 2 conjurs de les runes en qüestió.

Es poden comprar més conjurs pagant el cost corresponent. No es pot començar amb acòlit o superior, sols iniciat (i aquest pot tenir sols POW/2 punts dedicats a màgia divina = regla de la casa).

Crec que no hem deixe res :)
Ferran

Re:PJs

Notapor eihir » 31-03-2008 12:25

Ok, està tot clar, pero em jugue tota la meua PER (ara es POD) a que Pere voldrà "algo mès" ;) . Per la meua part, jugarè amb el Orlanthi Storm Chaser (traduit significa Cazador de las Tormentas??), del Player's, una especie de guerrer perseguidor del chaos (pero tranquil que no es un Berserk). Vorem el que dura:whistle: .
eihir

LIBRO DEL MASTER

Notapor eihir » 31-03-2008 13:10

En la web del Gran Orco hi ha un post del Llibre del Master (el que no tinc):

"Y el libro del Master, una palabra: PILLALO. Es fantástico, por lo menos para mí. Añaden todo lo que tenía el antiguo RQ.
Primero, otra forma de hacer las fichas (como lo de los 80 puntos a repartir, ¿te acuerdas?). Tablas para relaciones familiares y datos del personaje: para saber si has nacido cojo o tienes un hermano gemelo, o un tesoro oculto...
Segundo, muchas fichas de PNJ; útil, pero que no me interesa en exceso.
Tercero, nuevas habilidades avanzadas (del antiguo RQ3 y RQ4) como desenfundar rápido y una lista completa de los efectos de pifias y críticos para cada una de las habilidades.
Cuarto, lo mejor: reglas opcionales para el combate que le dotan de mucho más realismo. Añaden un bonificador a las armas (aparecen también las del Armas y Equipamiento) para la iniciativa así como un bonificador por tam, algo así como el MR-TAM y el MR del arma ¿recuerdas? . Reglas para hacer combates cerrados con armas cortas contra alguien con armas más largas, nuevas reglas para la Resistencia (ahora es opuesta al porcentaje del arma del enemigo) así como una nueva tabla de heridas, más parecida al RQ3.
Quinto, invocaciones de demonios, alquimia y nuevas reglas para las runas.
Y sexto, tipos de asentamientos, poblaciones... cómo se juzga a los delincuentes, y otras reglas para el "tiempo libre" o "entre aventuras".
En fin, un retorno a lo que quedaba del RQ 3, muy recomendable".
i jo no el tinc, maleit emule...:evil:
eihir

NO-HUMANOS en RQ

Notapor eihir » 02-04-2008 08:10

Estava mirant ahir el Players Guide i, pese a que ara algunes races no so tant canyeres com abans, encara em pareix que en general son millor que els humans. Hi ha alguna forma de equilibrar-los?? :dry: Ja em vec a tots jugant en Minotauros, Centauros i coses així. Per cert, el dibuix nou del Voralano no m'agrada, jo prefería el Elfo Negre cabut de sempre.:laugh:
eihir

Re:NO-HUMANOS en RQ

Notapor Ferran » 02-04-2008 10:36

Sí que són canyeres perquè tenen més de tot que els humans. Jo he estat mirant per damunt i vaig intentar valorar quan valdria més en punts un elfo i un troll, eren uns 300 punts més que l'humà (o siga el doble).

Les característiques són determinants per als % bàsics i es noten molt. A més, solen tenir algunes habilitats especials que els fan especials. Hi han algunes (com sempre) que es poden jugar però de principi les evitaria fins que dominem el sistema.

STR extra trenca el Mod. Daño, DEX extra trenca TOT perquè afecta a les accions de combat, etc...

Si, el dibuix del Voralano ja no és el que era... ho han fet en algunes criatures i per això també han rebut fortes crítiques els de Mongoose als foros.
Ferran

PLAYERS UPDATE

Notapor eihir » 02-04-2008 11:22

En la fe d'errates o Players Update de la web de Mongoose posen:
Persiatencia=30+CAR+POD (límite PODx5)
Resistencia=30+CON+POD (límite CONx5)
FUE Bruta (limite FUEx5) Jo posaria =30+FUE+POD, per equiparar.
De totes formes jo no ha posat esta regla en el meu PJ, l'ha fet com diu en el bàsic.
eihir

Re:PLAYERS UPDATE

Notapor Ferran » 02-04-2008 13:01

En la fe d'errates o Players Update de la web de Mongoose posen:
Persiatencia=30+CAR+POD (límite PODx5)
Resistencia=30+CON+POD (límite CONx5)

¡No és una errata! Es un mètode alternatiu de calcular els valors que gasten al Elric. Jo no el gaste.

La correcció efectuada és en realitat que ni Persistencia pot passar de POWx5 ni Resiliencia de CONx5 limitant la resistencia efectiva per el valor de les característiques. jo entenc també que POWx5 es refereix a la POW efectiva (o siga que si en tens sacrificada no la tens):

p.e. POW 12 i sacrifique 11 punts per conjurs diví resulta en una POW efectiva de 1 i per tant una Persistència màxima de POWx5= 5%

FUE Bruta (limite FUEx5) Jo posaria =30+FUE+POD, per equiparar.

D'açò no ve res al Players update... ho revisaré però diria que no té res que vore.
Ferran

Notapor eihir » 02-04-2008 14:13

Ok, deixem els % bàsics de les regles normals, de les llimitacions supose que ho fan per lògica (un pato de CON 10 que tinguera Resistencia a 100% pareixeria raro), el que pasa es que es "premiaria" el tindre la característica alta. Ací està complicat...:dry:
eihir

Notapor Ferran » 02-04-2008 14:18

Es normal que les caracteristiques altes donen més cosas i per això les races no estandar tenen tants avantatges descompensant el joc. Ara es poden pujar totes les caracerístiques amb tirades d'experiència fins el limit racial (excepte SIZ clar): 3 marques d'experiencia 1 tirada millora característica.

O siga que amb el temp qualsevol PJ humà podria tenir 21 a totes les característiques.
Ferran

Notapor eihir » 02-04-2008 14:34

Veig q estàs en linea ara, je je. Be, un dubte, si integres una runa (1 POD, guanyes la Habilitat en eixa runa) guanyes automàticament el poder rúnic d'eixa runa? (el poder que apareix en la Tabla de Runes). Es que Orlanth te la de Maestria, i posa que dona bonus a les tirades oposes (TOTES les tirades opostes??).
eihir

Integrar runes

Notapor Ferran » 02-04-2008 18:24

si integres una runa (1 POD, guanyes la Habilitat en eixa runa) guanyes automàticament el poder rúnic d'eixa runa?

Sí, una vegada integrada la runa guanyes l'habilitat de forma automàtica.

Orlanth te la de Maestria, i posa que dona bonus a les tirades oposes (TOTES les tirades opostes??).

Sí, segons el reglament és totalment cert encara que ja veig per on vas :) Ho jugaria així i ja vorem que passa amb el playtesting real.

Per cer, que es menciona en algun lloc que es poden integrar les runes varies vegades (no recorde si era dels foros) i es guanyaven poders diferents associats a la runa. Per integrar la runa per segona vegada tens un -100 a la tirada de Persistència. :evil:
Ferran

Re:Integrar runes

Notapor eihir » 03-04-2008 08:05

En el foro del Gran Orco mencionen que hi han conjurs (supose que en el spellbook) que es necesiten 2 voltes la mateixa runa (per eixemple, Planta - Planta significaria que tenint la Runa de la Planta 1 volta no es suficient, tens que integrar UN ALTRA Runa de la Planta DIFERENT, gastant 1 POD etc...). Ara be, la habilitat porcentual seria un altra o la mateixa??
De totes formes crec exagerat concedir altra volta el Poder Rúnic (imaginat tindre +20% a totes les tirades opostes) :blink: .
eihir

Conjurs Runics

Notapor Ferran » 03-04-2008 10:17

En quan a conjurs l'unic que vaig a censurar és Skybolt (s'han passat de bon troç!) i a més li han posat la runa del Caos. 3D6 és excessiu per a un conjur rúnic així que deixaré en 1D10 com li passa a Cuchilla Ignea.

Bé, estic començant a llegir Cultos 1 i m'he trobat de colp amb un problema que comentaven ja als foros: Els conjurs rúnics de culte no corresponen amb les runes del deu. Per exemple li han posat a Orlanth Aventurero (Air, Motion, Mastery):

Bladesharp (Cuchilla afilada) que necessita Metal
Cover of Night necessita Shadow
Skybolt que necessita Caos

No se encara qué faré per arreglar açò però no m'agradaria que desequilibrara el sistema amb els Cultes 2 (Animisme shammanic). ¿? Alguna idea ¿?
Ferran

TIRADES DE FORÇA

Notapor eihir » 03-04-2008 10:20

Tinc el dubte de les tirades d'enfrontar FUE vs FUE, com serien ara?? Està clar que un pols (¿?) entre 2 contendents seria enfrontar Força Bruta, pero i alçar pes? Abans era FUE vs TAM (1 TAM=6 CAR per a objectes), igual ara es podria enfrontar Força Bruta vs TAMx5, que dius?
I ja de pas, pensava en lo de compensar humans i no humans, i he recordat que en el RoleMaster es feia amb els Punts d'Historial, i en el D&D 3ª ED llevant nivells. Podriem compensar mitjançant els Punts d'Heroi, be donant més als humans o be llevant als PJ de races poderoses (i com comences amb 3 en Experimentat, si una raça poderosa equivaldria a -5 PH, quant s'otorgaren PH al final de la partida eixe PJ no tindria, per ser un cotxino Centauro, ale) :laugh: .
De totes formes Pere i Tony jugaran amb humans, posiblement un Guerrero Hsunchen i un Arquer Civilitzat.
eihir

Re:TIRADES DE FORÇA

Notapor Ferran » 03-04-2008 10:27

alçar pes? Abans era FUE vs TAM, igual ara es podria enfrontar Força Bruta vs TAMx5, que dius?

Ho veig bé ja que en el reglament no he trobat res que explique millor aquest tema.

Podriem compensar mitjançant els Punts d'Heroi

No ho tinc clar, crec que la diferència és molt substancial i ha de vore més en habilitats mundanes i bàsics de caracteristiques, però podria ser una opció. Esperaria a vore el Master Guide on donen 80 punts de característiques per fer el PJ i igual expliquen alguna cosa similar al Dossier.

De totes formes Pere i Tony jugaran amb humans, posiblement un Guerrero Hsunchen i un Arquer Civilitzat.

Ok, necessitaràs el culte Hsunchen del Cultos 2. Tin en conter que en 3PH podria tenir ja un esperit animal lligat :). L'arquer ja voràs, és prou més poderós que abans amb el tema de precissió als combats.
Ferran

AnteriorSiguiente

Volver a Foro de Juegos de Rol