Runequest

Hsunchen

Notapor eihir » 28-03-2008 14:42

En el foro de mongoose i ha una secció específica dels Hsunchen, i en el ultim Signs & Portents hi ha un article de la Magia per a Transformarse (Magic Shapechange o paregut).
eihir

Re:Hsunchen

Notapor Ferran » 28-03-2008 17:52

Al final l'he acabat, però fent "inventiva" respecte al reglament ja que queden molt flecos oberts i gens clars. Al final els Charms els considere com les Runes amb habilitat de casting inclosa, la magia divina amb Lore del culte i l'unic que anyadeix es Invocació per als Shammans. Falta vore si el sistema queda així consistent.

No estic gastant la raça de Animal-man que apareix al Player's Guide que té l'habilitat de Beast Skin per transformar-se en animal, sino humà normal. De totes maneres tenen la possibilitat d'integrar-se espirits de l'animal otorgant-li poders del mateix (encara que es queda molt obert i limitat)
Ferran

Notapor eihir » 28-03-2008 20:12

Pues si han canviat els Hsunchen, abans eren humans normals que es transformaven mitjançant els conjurs divins (i canviar les 7 localitzacions costava molta PER).
Ja he fet el PJ, em queda amb un 86% en pegar (la habilitat mes alta) i les altres habilitats es queden entre 30 i 50, encara que he preferit posarme varies habilitats que no concentrarme en 2 o 3. Es jugable pero sols si jugarem seguidament al RuneQuest, i com aixó no es posible (falta de temps, jugar a altres jocs,...) la solució es duplicar els bonus de Cultura i Profesió, respectant el 90%. He fet el mateix orlanthi i tampoc eix tan canyero. Li pose 2 punts de Magia Rúnica, 1 o 2 de Magia Divina i a rular (encara que els pocs diners no em deixen comprar molt d'equip).
eihir

Notapor Ferran » 28-03-2008 21:48

han canviat els Hsunchen, abans eren humans normals que es transformaven mitjançant els conjurs divins

Ara també ho fan pero integrant esperits. El que passa es que l'homebestia d'abans l'han enfocat per a ser hsunchen fent una especie de licantropo.

la solució es duplicar els bonus de Cultura i Profesió, respectant el 90%.

Jo la cultura no la duplicaria. Cultura té 110% repartits i professió 50%. Si dupliquem les dos es donaria el cas de tenir fàcilment: STR+DEX+10x2+10x2=70% de base a les armes en quasi totes les cultures. Jo duplicaria la professió però no la cultura i és més, deixaria pillar dos professions diferents.
Ferran

RQ Tipus Magia

Notapor Ferran » 28-03-2008 21:58

Per fi he comprés la màgia espiritual (q mal explicada està!). Vaig a intentar resumir els tipus de màgia:

1.- Folk Magic

Magia menor i prosaica que ve referenciada mínimament i dona bonus no apreciables ni durables. Per exemple +10 atacar a trolls en una única acció de combat.

2.- Rune Magic

Màgia rúnica on s'ha d'integrar abans una runa i et proporciona una habilitat de Runecasting (una per runa) gastant 1 POW i passant la tirada de persistencia. Pots llavors aprendre i llançar conjurs d'aquesta runa. No hi ha limit de conjurs.

3.- Màgia Divina

Quan eres iniciat almenys pots sacrificar temporalment POW a canvi de conjurs divins que llances amb l'habilitat de Lore(Deu). Pots tenir POW-1 punts de màgia divina (en les regles normals encara)

4.- Hechiceria

Tens les habilitats típiques de Intensitat, Duració i Blancs desarrollades independentment. Cada conjur és una habilitat diferent. Pots tenir INT conjurs de hechiceria.

5.- Magia Espiritual-Animisme

Es la dels shammans i es la que està mal explicada. En realitat és la Espiritual de tota la vida. Per a fer-la has de tenir Charms (amuletos) de les runes en qüestió (1 POW per sintonitzar-te) i aprendre el conjur (vencer l'esperit del conjur). Per llançar-lo es gasta l'habilitat de Summoning (Invocació). Pots tenir POW punts de conjurs espirituals.

6.- Cultes especials (p.e. Kyger litor)

Hi ha cultes divins i animistes que gastarien 3 i 5. Per tant tindrien Lore(Deu) i Summoning per llançar els conjurs.

-----------
El que me trencava es que un Charm és una lligadura d'esperit de "Runa" i per tant costa al Shamman 3 POW de fer a més del punt per sintonitzar. Contant que l'encantament de Charm no costa (no posa res). O siga que els shammans són fàbriques de fer Charms per als demés i per això no eixen d'aventures mai, jeje
Ferran

Re:RQ Tipus Magia

Notapor Ferran » 28-03-2008 22:07

Com a corolari de l'anterior post, hi han incongruències als percentatges de professió. Shamman, hechicer e inclús Priest en alguns casos tenen Runecasting quan deurien tenir Summoning, Manipulation i Lore respectivament. Jo deixaria escollir quina vols (triu una d'aquestes...) :whistle:
Ferran

Notapor eihir » 29-03-2008 16:26

Anem per parts:
1) Aixó de que la cultura dona 110% es cert, pero 50 es del Idioma :dry: . Pero val, només dupliquem la profesió i ja està, pero crec que si els fem d'inici Experimentats i duplicats la segona profesió ja no cal.
2) Perqué la Magia Rúnica no te limits al nº de conjurs que pots tenir i la Màgia Espiritual està llimitada a POW? Si mantenen la llimitació de la INT per a Hechicería, la Magia Rúnica podría acavar descompensant (no m'agradia que el joc fora Mata PNJ-Furtar Runa-Robar Peles-Comprar Magia Runica).
3) Les profesions normals poden comprar hechicería? En el antiC RQ només es podia tindre Intensitat, les altres habilitats de Manipulació eren per als Hechicers.
Be, fare per 3ª volta el Orlanthi dixós :woohoo: , cultura normal + profesió x2 + Experimentado.

PD: A tu que et sembla el combat espiritual de ara? Jo he vist una regla a la wiki que simula un poc el d'abans, enfrontant PODx5 vs Persistencia.:blush:
eihir

Notapor Ferran » 29-03-2008 20:01

2) Perqué la Magia Rúnica no te limits al nº de conjurs que pots tenir i la Màgia Espiritual està llimitada a POW?

Ni idea, és cosa de Mongoose per a fer-ho tot més Dungeonero supose.

PD: A tu que et sembla el combat espiritual de ara? Jo he vist una regla a la wiki que simula un poc el d'abans, enfrontant PODx5 vs Persistencia

Encara no l'he revisat a fons però crec que es resol en una acció de combat fent una tirada enfrontada. Ho revisaré quan acabe amb el combat que estic ara mirant detenidament.
Ferran

Notapor Ferran » 29-03-2008 20:23

Aixó de que la cultura dona 110% es cert, pero 50 es del Idioma

No, em referisc a que la cultura dona l'equivalent a 110 punts más els 50 de l'idioma per un total de 160 punts gratuïts. Tin en conter que les habilitats avançades són 10 punts per tenir-les. Per exemple:

Barbarian:

+10 Atletisme
+5 Percepció
+10 Resiliency
+5 Stealth
+5 Dos habilitas = +10
+10 Tres habilitats = +30
-------------------------
70 punts en Bàsiques

Language +50 = 10 de comprar-la + 50 = 60 punts
Lore = 10 de comprar-la
Survival = 10 de comprar-la
Una habilitat = = 10 de comprar-la
-------------------------
90 punts en Avançades

Que resulta en els 110 (+50 d'idioma) que comentava. Totes les cultures están fetes així (70 B + 90 A = 160)

Les profesions normals poden comprar hechicería?

No hi ha limitacions a la compra d'aquestes habilitats mentres pagues i te l'ensenyen. Són més coses culturals que no de reglament en tot cas.
Ferran

Notapor Ferran » 29-03-2008 20:27

la Magia Rúnica podría acavar descompensant (no m'agradia que el joc fora Mata PNJ-Furtar Runa-Robar Peles-Comprar Magia Runica).

Estic d'acord i ho limitaria com a l'espiritual a POW punts de magnitud.
Ferran

Habilitats d'inici

Notapor eihir » 29-03-2008 23:25

Jo crec que les habilitats avanzades que figuren en cultura i profesió NO LES PAGUES, comences amb elles. Pagues les Habilitats Avanzades que compres després (les que no tens). Per aixó el reglament diu:
CULTURA
"Las habilidades avanzadas empiezan con la puntuación de sus Características base, más cualquier bonificación que se indique".
PROFESIONS
"Las Habilidades Avanzadas comienzan con la puntuación de sus Características base. Si el personaje ya posee alguna de las habilidades avanzadas mostradas, gana un +10% de bonificación en dicha habilidad (en lugar de aprenderla)".
Be, es lo que jo entenc, i acabe de llegir el eixemple de creació de PJ del Manual Bàsic.
eihir

M'he liat

Notapor eihir » 29-03-2008 23:33

Perdó, estic tonto, lo que volies dir es que es l'EQUIVALENT, no que tingueres que pagarlo a la creació, ok :woohoo: .
Ja he fet l'orlanthi, ara el dubte es si anyadim una segona profesió, duplicariem tambe el bonus o no? Pense que no, així el PJ tindría una Profesió Principal (bonusx2) i una Profesió Secundaria (bonus normal), apart Cultura i els 150 punts de Experimentat.
Per cert, tens el PDF del Game Master Handbook? Jo no el trove per Internet. Saps si en Valencia venen algo del RQ Mongoose?
eihir

Re:M'he liat

Notapor Ferran » 30-03-2008 14:34

lo que volies dir es que es l'EQUIVALENT, no que tingueres que pagarlo a la creació, ok .

Efectivament, era per vore el cost comparatiu:

Cultura 160
Professió 50 (x2 en cde donar 2 professions)
Lliures 150 (seasoned/experimentado)

Ja he fet l'orlanthi, ara el dubte es si anyadim una segona profesió, duplicariem tambe el bonus o no?

Si has duplicat la principal jo no anyadiria una tercera vegada. El que deixaria es pillar dos professions diferents aplicant x1 en cada una d'elles o acumular directament en un x2 a la professió. En total 100 punts de professió.

Per cert, tens el PDF del Game Master Handbook? Jo no el trove per Internet. Saps si en Valencia venen algo del RQ Mongoose?

No, em falta eixe i el de Legendary Heroes crec. No si si hi ha alguna cosa en Valencia però jo m'he imprés el SRD de lujo (adjunte PDF) i porta el bàsic, companion i monstruos. Com que és SRD és gratis i més que suficient per jugar. La resta en PDF ja me val i Vicent portarà el portatil per consultar coses puntuals. [file name=SRD___RuneQuest_Luxury.pdf size=1951939]http://www.alpeia.com/forum/old_uploads/uploaded/files/SRD___RuneQuest_Luxury.pdf[/file]
Ferran

PJs

Notapor Ferran » 30-03-2008 14:37

Seria interessant que feres els PJs de Toni i Pere tal i com estem fent (x2 prof + experimentat). De totes maneres en portaré alguns prefets i la partida és lo suficientment curta com per a poder fer-los si tenen les idees clares per anticipat. :whistle:

He presuposat que la farem al RQM en PJs nous però si els fera més ilusió ferla al RQ3 amb PJs existens digueu-me-ho quan abans millor. :) Jo preferiria canviar de sistema i provar-lo a vore. :silly:
Ferran

Re:PJs

Notapor eihir » 31-03-2008 08:06

Ja està tot clar, Profesióx2 (o 2 profesionsx1) + Experimentat. Jo també crec que deuriem començar a jugar ja al nou RQ, ara el que falta es que els demés es mentalitzen un poc de que jugar al RQ no es com jugar a D..:P . Pere ja li ha dit a Tony que vol algunes cosetes mes als PJ. Be, pos en principi fes tu la partida al nou, jo el diumenge li faig els PJ normals (es queden a dinar en ma casa) i tu decideixes si dones algo mes o no. Ja tinc ganes de jugar amb el terrible GUNNAR, Destructor del Caos, que tiemblen los Broos!!
eihir

AnteriorSiguiente

Volver a Foro de Juegos de Rol