Runequest

Re:Niveles en RuneQuest

Notapor eihir » 26-03-2008 13:03

Tranquil, pots fer qualsevol modul del S&P que no els he llegit (en Idioma Imperial només tinc 5%:whistle: ). La veritat es que tinc ganes de provar el nou sistema. Per cert, com s'apren un Conjur de Magia Rúnica? La Habilitat esta clar que tocant la Runa (despres de que el seu anterior amo haja mort) i gastant 1 POD. Pero com s'apren el conjur, i amb quina Magnitud? Sols hi ha una tabla de Diners i Magnitud, pero res mes.
Per cert, has vist que el empalament no dobla el mal, que les armes i escuts tenen pocs PA, i que la ARM si conta front als Crítics?
Les tables de pifies venen en el GM Screen o en el Deluxe, ara el que falta es una bona fulla de PJ :whistle: .
eihir

RQ Faq

Notapor Ferran » 26-03-2008 13:23

com s'apren un Conjur de Magia Rúnica? Pero com s'apren el conjur, i amb quina Magnitud? Sols hi ha una tabla de Diners i Magnitud, pero res mes.

Pues no hi ha altra manera que trobar a una persona que ja el conega i emprant la taula pagar per a que te l'ensenye. Evidentment has de saber les runes corresponents per a poder llançar-lo i gastes el % de la que ve en cursiva.

Per cert, has vist que el empalament no dobla el mal, que les armes i escuts tenen pocs PA, i que la ARM si conta front als Crítics?

Si, ara l'empalament es produeix al mateix temps que el crític (que fa màxim mal sense ignorar PA) i deixa l'arma clavada. Per llevarla es fa una maniobra que causa el mal normal de l'arma de nou si ho fas bé i 1D4 si ho fas mal (però no la lleves). Cada cosa que portes empalada et lleva 20% acumulatiu a tot.

Ara es pot apuntar amb el "Precise Attack" que simplement és un atac a -40% que pasa la armadura directament.

I si, han reduït els PA dels escuts.

Les tables de pifies venen en el GM Screen o en el Deluxe, ara el que falta es una bona fulla de PJ

He baixat totes les que he trobat i al final m'agrada (no massa però és la millor la que adjunte.
Ferran

Re:RQ Faq

Notapor Ferran » 26-03-2008 13:24

Ací va la fulla de PJ. Hi ha un altra versió sense les sombres. [file name=PC___RQSheet__Shaded_.pdf size=161307]http://www.alpeia.com/forum/old_uploads/uploaded/files/PC___RQSheet__Shaded_.pdf[/file]
Ferran

Notapor eihir » 27-03-2008 09:08

Ja he vist la fulla, està prou be. Hui si tinc temps em faig un personatje de prova, encara que no tinc imprimits el Players ni els de Cults.
Magia Divina: Em resulta raro el de sacrificar PER per a conjurs, que al ser llançats es recupera la PER. Si, es magia reutilizable, pero fins a que llances els conjurs tendras poqueta PER (i poquets PM??). Pero hi ha que fer algo per a potenciar la Magia del Sacerdot (per eixemple, deixar la regla que utilitzavem de que si tens Escudo-3 y Relampago-4, podries llançar Escudo-3 2 voltes i Relampago-1 1 volta). Que et pareix?
eihir

Notapor Ferran » 27-03-2008 12:41

fins a que llances els conjurs tendras poqueta PER (i poquets PM??).

Els PM en màgia divina no es gasten llevat de que es potencie un conjur i com que ara no s'enfronten PM no fa falta tenir PER elevada sempre.

deixar la regla que utilitzavem de que si tens Escudo-3 y Relampago-4, podries llançar Escudo-3 2 voltes i Relampago-1 1 volta). Que et pareix?

Vaig més per deixar als Sacerdots i Senyors de les runes un pool separat de PER per a conjurs divins. D'aquesta manera poden tindre més conjurs que els acòlits sense malus (conservant tota la seva PER utilitzable). El pool podria excedir de la limitació racial de 21 i mai no contaria com a característica.
Ferran

PER y Magia Divina

Notapor eihir » 27-03-2008 13:50

Et refereixes a que vas gastant PER en conjurs creant una reserva de Punts de Magia Divina APART de la teua PER normal? Em pareix be, perque aixi el Sacerdot/senyor va evolucionant i no tendria el llimit de la seua proipia PER. OK.
eihir

Re:PER y Magia Divina

Notapor Ferran » 27-03-2008 14:31

Exacte. Com que ser Sacerdot/Senyor de les runes requereix habilitat legendaria és prou per a compensar-lo i queda prou coherent. La vaig llegir en algun foro i em va agradar.
Ferran

Re:PER y Magia Divina

Notapor eihir » 27-03-2008 15:27

Si, es la regla de Pool de POD que apareix en la wiki de RuneQuest. Per cert, hi han 2 wikipedias diferents: la del RuneQuest antic y la de Mongoose (la bona).
El link es: http://mrqwiki.com/wiki/index.php?title=Main_Page
Ens llegim.

PD: Queden 10 dies...
eihir

Profesions de Magia

Notapor eihir » 27-03-2008 15:32

En aquest xicotet pdf apareixen les 3 profesions de magia actualitzades: Estudiant Hechicer, Iniciat, Ajudant de Shaman (perque no es pot ser de principi Sacerdot, Shaman, Hechicer).

http://mrqwiki.com/wiki/images/3/3d/Rev ... ssions.pdf
eihir

Re:Profesions de Magia

Notapor Ferran » 27-03-2008 16:06

No m'agrada perquè són professions més "bondadoses" que la resta. Jo les corregiria totes de colp amb almenys un x2 com vaig dir.

A més, es pot ser iniciat de principi ja que totes les Cultures donen opció a pillar un Lore de base i mai no diu que no puga ser el Lore(Deu).

Tenir gratis conjurs també és un agravi comparatiu respecte a la resta de professions.

Jo les descartaria :(
Ferran

Notapor eihir » 27-03-2008 20:44

Estava fent el personatje i tinc el dubte seguent: En el manual bàsic restringisen la habilitat Runecasting a determinades profesions, pero segons el Cults de Gloramtha si ets Iniciat pots llançar conjurs fins a Magnitud 2, a mes el cost dels conjurs del culte es la mitad. Aixó significa que amb els punts lliures els iniciats poden comprar Runecasting de les runes del cult?
O es que es deixa la posibilitat de aprendre Runecasting als iniciats durant les aventures?
Jo si deixaria tindre Runecasting i Magia Runica del Cult de principi, per a potenciar que els personatjes siguen d'un cult.
Be, estic fent-me un Orlanthi Salvaje (Cultura) de Profesió Storm Chaser (estàn al Players Guide), Iniciat d'Orlanth.
eihir

Notapor Ferran » 27-03-2008 22:53

En el manual bàsic restringisen la habilitat Runecasting a determinades profesions, pero segons el Cults de Gloramtha si ets Iniciat pots llançar conjurs fins a Magnitud 2, a mes el cost dels conjurs del culte es la mitad. Aixó significa que amb els punts lliures els iniciats poden comprar Runecasting de les runes del cult? O es que es deixa la posibilitat de aprendre Runecasting als iniciats durant les aventures?

No, no es pot comprar Runecasting. Has d'aprendre-la en l'aventura ja que has de trobar la runa adequada. El que si que pots és pujar el percentatge d'una que ja saps.

Si el fas Seasoned (estic fent-ne així) tens 1D3 Runes i 1D3 caracteristiques (estic agafant 2 sense tirar) i per tant tindràs 2 Runecasting diferents que jo deixaria escollir dels del culte en conter de tirar aleatoriament.

Jo si deixaria tindre Runecasting i Magia Runica del Cult de principi, per a potenciar que els personatjes siguen d'un cult.

En quan a màgia rúnica, als novice sols les classes de màgia les tenen de base. Tots la poden tenir si ets Seasoned o més alt. El que si que poden tots tenir de base (inclús els novice encara que a l'apartat d'experiancia diu que no!) es magia divina perquè la cultura dona un lore que podria ser l'especific del culte.

Be, estic fent-me un Orlanthi Salvaje (Cultura) de Profesió Storm Chaser (estàn al Players Guide), Iniciat d'Orlanth.

Tinc el Player's Guide i he probat a fer un Hrestoli Aprenent de Hechicer Seasoned. Queda fluix però no tan gorrino com per a no poder jugar. Ara estic fent un Rathori Seasoned a vore què passa.
Ferran

Creacio de Pj

Notapor eihir » 28-03-2008 10:17

Aixó de Seasoned on està, es com Experimentado?? Be, el orlanthi es jugable, pero es clar que podria ser millor. El que pasa es que com juguem poc i en vista de les tirades d'experiencia (crec que son 1d3 per aventura) els nostres PJ evolucionen molt lentament, i per aixo pense que hi haura que donar algo de principi.
Vaig a fer un altre PJ pero doblant els % de Cultura i Profesió, a vore com eix (maxim 90%, clar).
eihir

Re:Creacio de Pj

Notapor Ferran » 28-03-2008 13:38

Aixó de Seasoned on està, es com Experimentado??

El Seasoned es el segon nivell d'experiència, es que porte els PDF en lunar i clar se'm queden els conceptes. :)

Ara estic fent un Rathori Seasoned a vore què passa.

Impossible, les regles del Cultos 2 per a màgia Espiritual són totalment incomprensibles. Mal redactades i amb ambigüetats clares. Ho he llegit 3 vegades i no se encara com va i per tant no soc capaç de fer un simple iniciat Hsunchen, depriment.

Després de mirar als foros hi ha molta gent que es queixa de incongruències i errades multiples als llibres de Mongoose. Especialment al tema de la màgia espiritual i en alguns cultes divins.
Ferran

Magia Espiritual

Notapor eihir » 28-03-2008 13:47

Jo encara no he llegit res de la Magia Espiritual, pero si creus que no es válida podem crear Hsunchen amb Magia Rúnica Normal (supose que es la Runa de la Bestia). Jo crec que la Magia Runica es la mes normal del joc. De totes formes igual trauen un articul del tema en la revista Signs & Portents, estare atent.
eihir

AnteriorSiguiente

Volver a Foro de Juegos de Rol