Runequest

Re:Monstruos RQ Mongoose

Notapor Ferran » 30-01-2008 16:36

PROFESIONS:
- Guerrero (podriem posar una diferenciació segons la especialitat: Duelista, Gladiador, Soldado, Mercenario, Arquero, Luchador de Combate Cuerpo a Cuerpo, Guardaespaldas, Justiciero, Guerrero Místico, Maestro de la Espada, Ranger/Guardabosques, Enmascarado, Bárbaro, Nómada).
- Pirata (en lloc de Mariner)
- Ninja, Samurai/Ronin, Monje (Militar o no), Artista Marcial (totes estes del RQ Tierra de Ninjas).
- Ladron (Bandido, Bribón, Timador, Jugador, Matón, Asesino, Espia/Agente).
- Heroe del Pueblo (un civil normal i corrent, que es transforma per accident en aventurer; Mercader, Marino, Granjero, Pastor, Niño, Escriba, Sanador/Curandero, Artista de Circo, Bardo, Actor, Artesano, Atleta (de los Juegos Lunares), Conductor de Carros, Esclavo,...).

PROFESIONS II:
- Señor de las Bestias
- Cazador, Cazarrecompensas, Cazador de Tesoros, Cazador de Monstruos.
- Contrabandista (mezcla de Ladrón, Marino, Mercader).
- Hechicero, Shaman, Sacerdote
- Caballero, Noble, Líder

Be, encara que pareixen moltes, es tractaria de posar les profesions principals i variar entre 2 i 4 les habilitats segons la especialitat concreta.

Hi han unes quantes massa i jo unificaria més deixant algunes habilitats opcionals d'entre grups determinats com comentes al final del post. La versió nova mostra alguns perfils molt interessant a aquest respecte.

El que si que faria es llevar-ne algunes que porten associades habilitats molt especials o inclús sistemes de màgia extranys: Guerrero Mistico, Duelista, Bardo (magia bardica), Ninja (i en general les de Tierra de Ninjas que encaixa poc en Glorantha realment)
Ferran

RQ wikidosier

Notapor eihir » 13-02-2008 12:09

Ara tinc poc de temps per l'oposició, pero de tant en tant em llig el RQ de Mongoose, i cada volta que el llig em pareix mijor, el problema es que canvien prou coses, i a la gent sempre li costa un poc canviar, pero es el mateix que pasar del Dungeons 2ª Ed a 3ª Ed.
Estic d'acord en llevar les coses rares, pero lo del RQ Tierra de Ninjas es compatible amb Kralorela e Illes Orientals. Be, ara estic mirant lo de les habilitats, ja que ara estan molt agrupades i no tinc clar si es mijor o pixor, que penseu?
eihir

Re:RQ wikidosier

Notapor Ferran » 13-02-2008 13:31

Crec que és millor limitar les habilitats a un grup útil i limitat. Massa habilitats causa que al final es gastem moltes regles de "similars amb malus" i fa que la gent es decante per escollir d'entre tota la oferta aquelles que resulten més genèriques.

Per exemple, en Rolemaster hi han "infinites" habilitats amb possibilitat de fer especialitzacions de moltes d'elles, i al final, vaig optar per escollir les més significatives per al model de partides que fèiem i unificar-les a una fulla personalitzada de jugador.

Jo faria una cosa pareguda.
Ferran

Llibres RQ Mongoose

Notapor eihir » 10-03-2008 11:39

Ja tinc quasi tots els llibres del RQ Mongoose, li vaig donar canya al LPHANT el cap de setmana. Llastima que estiguen en Idioma Imperial i no en dialecte Orlanthi, jaja! Falta el ultim, "Sangre de Orlanth" o algo així, pero tinc els Elfos, els Trolls, els Dragonuts, fins i tot el de la Runa del Caos (un poc patetic, si). Em mola molt els 2 de Cultes (venen les regles del Shaman i els espirits) i el llibre de Conjurs. Si em pega la vena inclus em pose a traduir alguns. Ens veiem.

PD: Queden 27 dies...
eihir

Re:Llibres RQ Mongoose

Notapor Ferran » 11-03-2008 19:36

Crec que ja en tens més que jo :) Per cert, que estic mirant una aventureta curta per preparar ja que no quedarem en qui la posia fer. La idea es RQ per suposat. Si al final algú es fa avant la mantindré per més avant i ja està.
Ferran

Aventura RQ

Notapor eihir » 12-03-2008 15:54

Molt be, Eihir i el xiquet Akim no tenen problema en matxucar als malvats trolls negres, per la gloria de Yelm! Que Vicent s'anime i faça una per a poder jugar amb l'inigualable Nigromant Darkim (quans records del conjur Animar Miembros).
Per cert, m'agrada que en el RQ Mongoose continuen amb les sectes malkionites (Loskalm al poder), el sistema de castes (Granjer, Caballer,...), etc... Tambe he vist que el Shaman es MOLT mes jugable (no es el supermag invulnerable a conjurs), fins i tot els Cults Espirituals estan molt be.
Ens veiem.

PD: Queden 25 dies...
eihir

Re:Aventura RQ

Notapor Vicent » 13-03-2008 11:28

Tindre que animar-me, vaig començar una partida (fa 4 o 5 anys :P i la tinc escrita per algun lloc). de totes formes, tardare un poc que ara vaig prou carregat de feina.:(
Vicent

Partida RQ Diumenge

Notapor eihir » 17-03-2008 09:23

Gracies per avisar-me, si que havera anat, el que pasa es que estaba en Llauri i no hi ha cobertura de Vodaphone, vaig rebre l'avis a les 22:00, un poquet tart :P . Be, espere que el Master no posara cap drac :laugh: . Si un altra volta puc portare un personatje recen fet, posiblement un Sacerdot de Orlanth. Ale, ens veiem.

PD: Queden 20 dies...
eihir

Re:Partida RQ Diumenge

Notapor Ferran » 17-03-2008 13:22

M'ho vaig imaginar. El cas es que fins eixe mateix dia no es va confirmar la partida. Va ser un escenari light i estiguerem unes 3 hores de partideta. haig de posar el resumen a la campanya :) A vore si aquesta nit et pegue un toc per quedar demà per anar a Valencia. Au
Ferran

Niveles en RuneQuest

Notapor eihir » 23-03-2008 13:48

He traduit d'un dels llibres lo dels nivells del RQ: Son Principiant, Experimentat, Veterà, Mestre, Heroi. Ho pose en varios posts que si no no em deixa.

PRINCIPIANTE

Un PJ principiante es el creado por las reglas básicas de creación de PJ en el capítulo de crear un aventurero. Todos los PJ recién creados empiezan como Principiantes y lo serán hasta que con el tiempo se hagan Experimentados.
- Todos los PJ tienen un Trasfondo Cultural que les otorga unos 70 Puntos de Habilidad en Habilidades Básicas, y 4 Habilidades Avanzadas.
- Luego los PJ eligen una Profesión, que les otorga unos 50 Puntos de Habilidad.
- Por último, los PJ poseen 100 Puntos de Habilidad libres, para repartirlos en habilidades que ya posea (como máximo +30). Puede comprar una nueva Habilidad Avanzada gastando 10 Puntos de Habilidad, y luego incrementarla (como máximo +20).
NOTA: La habilidad Moldear Runas no puede ser comprada (pero creo que si el PJ pertenece a un Culto si que puede).
NOTA 2: Aproximadamente el máximo en una habilidad de profesión sería 85%, y el máximo en una habilidad de NO profesión sería 55%.
Edad: Todos los PJ comienzan con una edad entre 18 y 30 años.
Dinero: Los fondos normales, según la Profesión escogida.
Características: Las normales.
Puntos de Héroe: 2.
Habilidades Legendarias: Ninguna.

EXPERIMENTADO

Edad: un personaje experimentado debe tener al menos 19 años.
Habilidades: un personaje experimentado recibe 150 puntos de habilidad gratis, pudiendo repartir en una misma habilidad que ya posea hasta un máximo de 50 puntos. En una misma Habilidad Avanzada recién adquirida, puede gastar hasta +35.
Los PJ experimentados son aquellos con al menos cinco habilidades al 50% o más.
Dinero: un personaje experimentado posee el doble de los fondos normales de inicio para comprar equipo.
Características: un personaje experimentado adquiere 1D3 puntos de características adicionales, que pueden ser repartidos entre sus características como desee.
Puntos de Héroe: 3.
Habilidades Legendarias: ninguna.
eihir

Re:Niveles en RuneQuest

Notapor eihir » 23-03-2008 13:49

VETERANO

Habilidades: un personaje veterano recibe 200 puntos de habilidad gratis, pudiendo repartir en una misma habilidad hasta un máximo de 70 puntos, la posea o no de inicio.
Los PJ veteranos son aquellos con al menos cinco habilidades al 75% o más.
Dinero: un personaje veterano posee 5 veces los fondos normales de inicio para comprar equipo.
Características: un personaje experimentado adquiere 1d4+1 puntos de características adicionales, que pueden ser repartidos entre sus características como desee.
Puntos de Héroe: 6.
Habilidades Legendarias: ninguna.

MAESTRO

Habilidades: un personaje Maestro recibe 300 puntos de habilidad gratis, pudiendo repartir en una misma habilidad hasta un máximo de 90 puntos.
Los PJ Maestros son aquellos con al menos cinco habilidades al 100% o más.
Dinero: un personaje Maestro posee 10 veces los fondos normales de inicio para comprar equipo.
Características: un personaje Maestro adquiere 1D6+2 puntos de características adicionales, que pueden ser repartidos entre sus características como desee.
Puntos de Héroe: 9.
Habilidades Legendarias: 1 sola, mientras cumpla con los Requisitos para tenerla.

HÉROE

Habilidades: un personaje Héroe recibe 500 puntos de habilidad gratis, pudiendo repartir en una misma habilidad hasta un máximo de 90 puntos.
Los PJ Héroes son aquellos con al menos cinco habilidades al 125% o más.
Dinero: un personaje Héroe posee 20 veces los fondos normales de inicio para comprar equipo.
Características: un personaje Héroe adquiere 1d8+4 puntos de características adicionales, que pueden ser repartidos entre sus características como desee.
Puntos de Héroe: 12.
Habilidades Legendarias: 2, cumpliendo con los requisitos para tenerlas.
eihir

Notapor Ferran » 23-03-2008 21:03

PRINCIPIANTE
- Todos los PJ tienen un Trasfondo Cultural que les otorga unos 70 Puntos de Habilidad en Habilidades Básicas, y 4 Habilidades Avanzadas.
- Luego los PJ eligen una Profesión, que les otorga unos 50 Puntos de Habilidad.
NOTA: La habilidad Moldear Runas no puede ser comprada (pero creo que si el PJ pertenece a un Culto si que puede).
NOTA 2: Aproximadamente el máximo en una habilidad de profesión sería 85%, y el máximo en una habilidad de NO profesión sería 55%.

Salutacions, jo he estat també llegint les regles noves (ja les tinc quasi totes mirades bàsic, companion i magia) i crec que hi ha algunes cosetes que rectificar:

1.- Trasfondo (110) y profesión (50) en total variant el repartiment entre bàsiques i avançades.

2.- Runecasting és més "Llançar màgia rúnica" i no es pot aprendre ni tan sols al ser d'un culte ja que has de trobar una Runa i fer un petit ritual per lligar-te-la. Quan ho fas pilles l'habilitat de casting amb la runa en qüestió i guanyes l'habilitat rúnica especial.

3.- Vaig fer una proba de PJ i em dona que podria arribar a tenir 90% (30 CHAR + 30 TRAS/PROF + 30 FREE POINTS). De fet no es pot posar mai més de 90% segons les regles independentment del nivell.

4.- No hi ha diferència entre habilitat de professió i de no professió. Totes pujaran d'igual manera posteriorment. Sols marca el % inicial.

5.- Per a ser d'un culte s'ha de pillar el Lore (culto) corresponent i ser del culte no dona % per la cara sino facilitats alhora d'aprendre les habilitats de culte (descuentos de pasta no de punts).

6.- Un iniciat ja te la màgia divina reutilitzable i per a ser Sacerdot o Senyor de les Runes has de tenir habilitat legendaria corresponent. Aci faria una regla casera que ja comentarem per potenciar al sacerdot, si no no hi ha massa diferència entre iniciat i sacerdot.

Crec que l'idela seria començar a gastar les regles noves. Són prou bones i compensades. Començaria a jugar al nivell de Veterano (com a molt) o Experimentado. Vull fer uns quans PJs per a jugar la pròxima sessió amb aquestes regles ja. :)
Ferran

Notapor Ferran » 25-03-2008 12:11

Bueno, ja he fet un intent de conversió de un PJ de la campanya de RQ del poble al nou sistema de joc. Evidentment, inclús pillant un personatge Veterano (nivell 3 de 5) queda pobre en comparació a l'estil que solem fer (molt pobre).

Es Orlanthi Sacerdot i té 70% Lore (Valind), 60% en atac i detenció, 40% en màgia rúnica, 45% Influencia, 55% Supervivència, 50% atletisme i 50% en Percepció. Iniciat de Valind (no pot tenir la habilitat legendaria de sacerdot) amb 5 runes integrades (home, fret, desorden, comerç i comunicació) i unes característiques respetables (prou bones).

Coses que variaria en el sistema:

1.- La professió no es nota gens (50% front als 110% de historial cultural o 200% de lliures és no res). Imagine que duplicaria o triplicaria aquest percentatge e inclús deixaria pillar 2 o 3 professions iguals o diferents aplicant tots els bonos.

2.- Sempre respectaria el màxim de 90% a la creació dels PJs.

3.- El Lore de historial deixaria que fora per a ser iniciat (teoricament es podria encara que no ho veig explicitat al reglament)

4.- Deixaria escollir les runes en compte de fer-les aleatories si es corresponen amb les del culte corresponent.

5.- El màxim nivell reliòs seria Acòlit pagant la taxa corresponent.

D'aquesta manera es podria tenir un PJ competent 75% en habilitats principals de professió i es faria prou més jugable.
Ferran

Notapor eihir » 25-03-2008 15:22

Tinc que provar a fer un personatje, pero nomes Experimentat (crec que ja està be). Es posible que eixen algo bàsics, pero pensa que tambe añadeixen Punts de Caracteristica i Punts de Heroi (MOLT importants per a reduir ferides). Tambe hi ha que pensar que hi han menys habilitats que en el RQ antic, pel que es pot concentrar en pujar les habilitats de profesio, no fa falta ser bo en tot.
Per cert, en la wiki de RQ Mongoose y en la revista de Mongoose Signs & Portents (descarrega lliure en la web de Mongoose) hi han molts recursos per al RQ; pega una miradeta.
eihir

Notapor Ferran » 25-03-2008 16:22

De fet vull vore si faig alguna aventura del Sign & Portents. :) Si has llegit alguna avisa'm per no coincidir.

Quan probes a fer el PJ comentarem però ja voràs que ix prou fluix. Ja contaràs com et queda ;)
Ferran

AnteriorSiguiente

Volver a Foro de Juegos de Rol